מדוע וכיצד להקים עסק במלטה

אם אינכם מסתפקים בהקמת עסק שכונתי קטן, במהרה תגיעו למסקנה שישראל אינה מהווה שוק יעד עבורכם. ישראל היא מדינה קטנה, ואחרי שתפלחו אותה לקהל היעד הרלוונטי עבורכם, תראו שהיא קטנה עוד יותר, ממש קטנה.

בין אם בבעלותכם חברת סטארט-אפ, או עסק לשירותים או מסחר, כמוכם, בעלי עסקים ישראלים רבים מחפשים את קהלי היעד לעסקיהם בשווקים שמעבר לים.

אם הגעתם למסקנה שאירופה היא שוק היעד המתאים עבורכם, השאלות הבאות שתשאלו את עצמיכם כיצד חודרים לשוק האירופי?

כמובן שיש יותר מדרך אחת לחדור לשוק האירופי. אחת הדרכים המקובלות על ישראלים היא הקמת חברת תפעול ושירות הקרובה לשוק היעד, והשארת מרכז טכנולוגי או ניהול בישראל. קשה מאוד עד בלתי אפשרי למכור לשוק שלך מבלי לקיים בו נוכחות מסוימת.

השאלה הבאה המתבקשת היא מאיזה מדינה ניתן לגשת לשוק האירופי?

ובכן, אין לכך תשובה חד משמעית. לכל מדינה באיחוד האירופי יתרונות וחסרונות. בין אם זו שפה, תרבות, עלויות עובדים ואיכותם, היותה מרכז פיננסי בין לאומי, מיתוג או רגולציה נוחה – כולן סיבות ראויות לבחור מדינה אחת על פני אחרת להקמת פעילות עסקית, אבל בכל מקרה, צריך לבחון את מכלול הנסיבות ולא להקל בכך.

ובכן, דווקא האי מלטה, עונה על צרכים של ישראלים רבים כמרכז לעסקים, המעוניינים לפרוץ לשוק האירופי.

להלן כמה מהסיבות בגינן כדאי לשקול להקים עסק דווקא במלטה:

שפה: השפה הרשמית המלטה היא אנגלית בריטית. כל פרסומי הממשלה באנגלית נוחה ומובנת. כולם באי משוחחים אנגלית רהוטה. זה נוח בהתמודדות מול הממשלה, מול גורמים מקצועיים וכאשר רוצים לשכור

עובדים. מלטה היא המדינה היחידה באיחוד האירופי הדוברת אנגלית כשפה רשמית אחרי בריטניה.

תרבות: להעם המלטזי אופי ים תיכוני. הם נוחים ולא רשמיים, ובשל היותם אי, הם יודעים לארח זרים כך שירגישו בבית. בינלאומיות ים תיכונית במיטבה.

מיקום: מלטה ממוקמת במרכז הים התיכון, דרומית לאיטליה. פחות מ3 שעות טיסה מישראל, ומשם קרוב לכל יעד באירופה (וגם אפריקה), נוסף על הקירבה הגיאוגרפית, מישראל יש טיסות בשבוע למלטה, זה מאוד נוח כשרוצים לקפוץ לפגישות.

רגולציה מונטרית: מלטה חברה מלאה באיחוד האירופי – על כל המשתמע מכך. המטבע הוא יורו, לרישיונות פיננסים ניתן לעשות פספורטינג וכו.

ייסוד חברה: לוקח כיום.

שירותים פיננסיים: במלטה תמצאו את נציגיות כל העסקים הפיננסים המוכרים באירופה, בנקים, בתי השקעות, פירמות עורכי דין ורואי חשבון. למלטזים אוריינטציה עסקית ופיננסית חזקה, מלטה היא מרכז עסקי-פננסי עולמי, תוכלו למצוא במלטה שירותים דריקטורייאלים, סקריטורייאלים וכו’ מאוד נוח לעסקים המנוהלים מרחוק.

מיסים: המיסוי האפקטיבי לחברה יהיה 5%, הנמוך היותר באירופה.

כלכלה: הכלכלה המלטזית צומחת בקצב של כ-6%-7% בשנה, שיעור האבטלה הוא אפסי, שיעור אינפלציה של כ-1.7%. תוצר גלמי לנפש מעט גבוה מבישראל.

שכר עובדים: המלטזים משכילים, הם אוהבים ללמוד בכל האוניברסיטאות הטובות בבריטניה או בארה”ב. עבור כל המקצועות, תוכלו לראות כי השכר הממוצע לכל עובד מול מלטזי מול מקבילו ישראלי כי הוא מעט נמוך יותר, כך שמשתלם להעסיק עובדים טובים במלטה.

תשתיות תקשורת וטכנולוגיה: במלטה תוכלו למצוא שירותי תקשורת, IT וטכנולוגיה מתקדמים לעסקיכם.

רגולציה מתקדמת: הממשל במלטה פורץ דרך בתחום הרגולציה. במלטה תוכלו למצוא אפשרויות להכלת רגולציה מקומית על עסקים בתחומים: גיימינג, הימורים, בלוקצ’יין וקריפטו. ועל כן, מלטה מכונה אי הבלוקצ’יין, כפי שתואר במאמר הזה.

ממשל יעיל ומאפשר: הממשלה המלטזית מעודדת יזמות בכך שהיא מסירה מכשולים, היא נגישה וקשובה. בשל היותה רזה ונטולת פוליטקה מעכבת, תוכלו למצוא רגולטור מסייע. במלטה קיימות תוכניות לקידום פעיליות ע”י מענקים כדוגמת החוק לעידוד השקעות הון בישראל.

עלויות הקמה: עלויות ההקמה הן ממוצעות ביחס לעלויות הקמה באירופה.

כיצד מקימים עסק במלטה:

כדי לבחון אם אכן מלטה היא מקום מתאים עבור הפעילות העסקית שלכם, מומלץ לפנות אל לשכת המסחר ישראל מלטה, המספקת שירותי ייעוץ וחיבורים עסקיים לגורמים רלוונטים באי (שירות ניתן לחברים בלשכה).

הנתונים בכתבה סופקו ע”י .FinanceMalta השייכת בחלקה לממשלת מלטה, ובחלקה למגזר העסקי.

הכותב הוא רו”ח חנן אהרנפלד, ממשרד ויצמן אהרנפלד, העוסקים בהקמת וליווי עסקים העוסקים בנכסים דיגטליים, קריפטו ובלוקצ’יין www.cpa-crypto.co.il .

אודות הכותב

משרד רואי חשבון ויצמן אהרנפלד נוסד בשנת 2017 ע”י קבוצה של רואי חשבון שאפתנים,
הרואים בקדמה טכנולוגית שימושית עסקית, כלי חשוב ומרכזי בעסקים באשר הם.

מאמרים נוספים

עקבו אחרינו

צריכים ייעוץ? יש לכם שאלה?

הצוות שלנו כאן לעזור, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

תפריט נגישות